Art Technical Support

 

ART FAQ

Du behöver en vanlig bredbandsanslutning som är ansluten till en router/trådlös åtkomstpunkt som klarar 2,4 GHz. Detta är det vanliga i många hem. Cube/Orb har inte stöd för routrar/trådlösa åtkomstpunkter på 5 GHz i dagsläget.

Du kan använda radiotjänsten TuneIn i Tivoli-appen. Du kan använda valfri radioapp på din enhet och ansluta till din högtalare via Bluetooth. Du kan även använda vår ConX för att streama radio från din ursprungliga Tivoli Audio-produkt eller en annan ljudenhet med radio. Mer information om det här alternativet finns i snabbstartguiden eller bruksanvisningen online för ConX.

Vi rekommenderar att du rengör träytorna med en torr trasa. Tyget kan rengöras med en klädvårdsrulla.

Du kan spela upp musik på din Cube/Orb genom att streama musik via WiFi genom Tivoli-appen, ansluta till Cube/Orb via Bluetooth eller använda AUX-uttaget på baksidan av enheten. Mer information finns i din snabbstartguide eller bruksanvisningen online.

Ja! Med nya ConX kan du förvandla alla Tivoli Audio-produkter till en WiFi-högtalare. Den kan sedan anslutas trådlöst till ditt Cube/Orb-system.

I dagsläget är Tivoli Audio-appen bara optimerad för användning med telefoner och surfplattor. Detta kan dock komma att ändras i framtiden. Du kan fortfarande ansluta via Bluetooth eller AUX-porten.

Ja, men WiFi-nätverkets signalstyrka och streamingmöjligheterna kan variera beroende på hur många andra enheter som använder nätverket.

Ja! När du har konfigurerat alla Cube/Orb-enheter som du vill konfigurera i WiFi-nätverket kan du ansluta till högtalarna. De valda systemen är en del av en grupp som du kan spela upp samma musik på samtidigt. Mer information finns i din snabbstartguide eller bruksanvisningen online.

Ja! Du kan ha lika många källor som högtalare. Varje grupp kan spela upp en separat källa om du vill.

Ett fulladdat batteri kan spela musik i upp till 10 timmar, på 50 % volymnivå.

Appen Tivoli Audio Wireless finns både i iOS App Store och i Google Play Store.

Appen har stöd för Spotify, Deezer, Tidal och TuneIn. Du kan fortfarande använda andra musiktjänster, men då via funktionerna Bluetooth och Bluetooth via WiFi. Mer information finns i avsnittet Bluetooth via WiFi i din bruksanvisning online.

Cube/Orb kommer med en nätadapter på 12 V för likström. Enheten kan även drivas av ett uppladdningsbart batteripack (säljs separat).

ART Troubleshooting

Installera Tivoli Wireless-appen på din iOS- eller Android-enhet, om du inte redan gjort det, och anslut din/dina högtalare till ditt WiFi-nätverk. (se bruksanvisningen om du är osäker på hur du gör detta).

  1. Öppna Tivoli Audio Wireless-appen.
  2. Välj Konfigurera.
  3. Välj den högtalare du önskar uppdatera.
  4. Välj Kontrollera version.
  5. Välj Uppgradera.

Appen kommer att ladda ner programvaran och installera den åt dig. Detta tar 5–10 minuter.

Stäng inte av din enhet medan uppdateringen pågår.

Upprepa för varje enhet.

Kontrollera att LED-lampan på baksidan av högtalaren lyser med ett fast grönt sken. Stäng av enheten genom att hålla inne På/av-knappen på baksidan av enheten tills LED-lampan blir röd. Tryck sedan på På/av-knappen igen för att slå på högtalaren. Starta om appen och leta sedan efter högtalaren i fönstret ”Play New” när LED-lampan på högtalaren lyser med ett fast grönt sken. Om LED-lampan blinkar grönt tillämpar du felsökningstips ett eller två.

Kontrollera att din trådlösa åtkomstpunkt eller router är på och ansluten till internet. Kontrollera att ditt WiFi-band är inställt på 2,4 GHz. ART-systemet har inte stöd för 5 GHz. Se till att din enhet är ansluten till ditt trådlösa nätverk. Stäng Tivoli Audio-appen och öppna den sedan igen. Nu bör du se det trådlösa nätverket.

Inga problem! Ställ in din Cube/Orb på Bluetooth-läget. Koppla ihop din mediaenhet med den Cube/Orb du vill använda via Bluetooth. Om du vill lyssna på musiken på mer än en högtalare använder du funktionen Bluetooth via WiFi.

Kontrollera att du använder ett Spotify Premium-konto. Mer information finns i anslutningsguiden för Spotify, som medföljer din högtalare, eller på Spotify.com. Om du använder ett Spotify Premium-konto kontrollerar du att högtalaren är ansluten till ditt trådlösa nätverk och startar om Spotify-appen.

Öppna Spotify-appen. Tryck på ”Available Devices” längst ner i appen medan låten spelas. Välj namnet på master-högtalaren i din Tivoli Cube/Orb/grupp så växlar ljudet till Tivoli-systemet. Mer information finns i anslutningsguiden för Spotify, som medföljer din högtalare, och i snabbstartguiden eller bruksanvisningen online för din Cube/Orb.

Högtalaren är i sammankopplingsläget för Bluetooth. Se sammankopplingsinstruktionerna för Bluetooth antingen i snabbstartguiden eller bruksanvisningen online.

Högtalaren har problem med att ansluta till ett nätverk den tidigare har konfigurerats för. Kontrollera att nätverket fortfarande är aktivt. Om nätverket fortfarande är aktivt kan du prova att stänga av högtalaren och sedan slå på den igen. Om det inte fungerar gör du en fabriksåterställning (håll inne Setup- och Party mode-knapparna i 3 sekunder) och konfigurerar högtalaren på nytt.

Högtalaren har inte konfigurerats för ett trådlöst nätverk och är i konfigureringsläget. Se konfigureringsinstruktionerna antingen i snabbstartguiden eller bruksanvisningen online.

Höj volymen på din Cube/Orb med hjälp av volymknapparna + och – som sitter på baksidan av enheten. Du kan även kontrollera volymen i Tivoli-appen. Därefter kontrollerar du mediavolymen på telefonen. Kontrollera att den är på och prova att höja volymen. Kontrollera att inget vidrör den touch-känsliga ytan på ovansidan av din Cube/Orb. Detta kan pausa systemet. Pausa och spela sedan upp ljudkällan igen. Det kan vara så att ditt trådlösa nätverk har haft problem som påverkar alla enheter. 

Gör en fabriksåterställning. Håll inne Setup- och Party mode-knapparna på högtalaren samtidigt i 3 sekunder. LED-lampan blir röd. Tryck på På/av-knappen. Nu har högtalaren återställts till fabriksinställningarna. Om den fortfarande inte svarar kopplar du bort strömkällan (antingen batteriet eller adaptern) och ansluter den igen.

För att kontrollera balansen öppnar du Tivoli-appen, väljer gruppen och sedan högtalaren. Välj den/de högtalare som du använder. Om du bara använder en högtalare kontrollerar du att högtalaren är inställd på Stereo. Om du använder två högtalare kontrollerar du att volymnivåerna är samma och att båda är inställda på Stereo, eller på vänster/höger om du lyssnar på dem som ett stereopar. Om du använder mer än två högtalare kontrollerar du att vänster och höger högtalare är konfigurerade i par (du bör till exempel inte ha två vänster och en höger).

Tekniska videor

Hur ansluter jag min ART-högtalare?

 

Så här spelar du musik genom dina ART-högtalare

 
Kontakta oss
Har du en fråga?
Ring vår kundtjänst för personlig service på 020-889-841 eller mejla oss på mail@tivoliaudio.se.

Utforma den perfekta lyssningsupplevelsen